Op vakantie naar Gran Canaria

Nieuws

Vroeger toen ik nog thuis woonde, ging ik elk jaar met mijn moeder op vakantie. Al sinds ik 6 jaar was reisden we samen naar Spanje, Turkije en Griekenland. Hier is mijn liefde voor Mediterrane landen ontstaan.

Nu woon in zelf inmiddels niet meer thuis en mag ik zelf kiezen waar ik naartoe op vakantie ga. Ik merk dat ondanks alle mooie verhalen over Bali en Australië, toch liever wat dichter bij huis op vakantie ga. Dit is waarom ik afgelopen zomer een vakantie naar Gran Canaria heb geboekt.

Voorbereid op vakantie

Zoals jullie misschien wel weten, ben ik een beetje een controlfreak. Ik hou ervan om lijstjes te maken en mijn route volledig mogelijk uit te stippelen, zodat ik op vakantie niet voor verassingen kom te staan. Dit doe ik ook met de heen- en terugreis. Ik woon in Leiden en zou vanaf Schiphol vliegen. Omdat mijn vlucht om 4 uur s’ochtends zou vertrekken was het OV geen optie. Daarom heb ik een taxi Leiden Schiphol gereserveerd bij LTC Taxi, een taxi Leiden en omstreken. Ik heb een reservering gemaakt via de telefoon en werd heel netjes te woord gestaan. Dit beviel mij zo goed dat ik direct ook een taxirit voor de terugweg van Schiphol naar leiden heb gereserveerd.

Behalve mijn vervoer van en naar het vliegveld vind ik het ook fijn om te kijken naar het weerbericht en hier de inhoud van mijn koffer op af te stemmen. Gelukkig wist ik dat het op de Canarische Eilanden vaak mooi weer is en kwam ik ook niet voor een verassing te staan toen ik het weerbericht voor mijn weekje weg checkte: 26 graden met volle zon. Yes, dat is een fijn gevoel! Lijstje maken, en gaan!

Activiteiten op Gran Canaria

Het was de eerste keer dat ik het eiland bezocht, maar ik wist meteen dat ik verliefd was geworden op het moment dat ik uit mijn vliegtuigraampje keek en het heuvelachtige landschap kon zien. Gran Canaria staat veelal bekend om haar Playa del Ingles en andere toeristische trekpleisters. Maar de ervaring leert, dat als je net even iets verder kijkt dan de massa je op sensationeel mooie plekken uitkomt. Dit was ook bij mij het geval. Ja ik hou wel van een beetje afwisselen tussen gezellige drukte en bedoelde eenzaamheid, maar dat maakt de ervaring des te mooier!

Op niet langer dan 30 minuten rijden vanaf Playa del Inglés vind je Dunas de maspalomas. Dit is een mooi en bijzonder groot duingebied. Toen ik de auto uitstapte waande ik me echt even in de Sahara!

Tijdens mijn rit naar het noorden werd mij door een local aangeraden om ook een roadtrip te maken van Gáldar naar Teror. Het zijn pittoreske dorpjes met elk een heel eigen belevenis. Beiden hebben een prachtige omgeving en zijn in het centrum niet meer dan één groot museum waar je doorheen kunt wandelen. Echt een aanrader om te ontkomen aan de alledaagse drukte van de toeristische zandstranden.

Zoals ik al eerder aangaf heeft dit eiland mijn hart veroverd. Ik ben benieuwd wat mijn vakantie me dit jaar brengt!